Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Aihe: Digiboksit  (Luettu 27007 kertaa)
Digiboksit « : 29.06.2007 00:16 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Nyt ois sellanen tilanne, että syksyllä pitää muuttaa vanhempien luota sivarikämppään, ja minähän olen television orja. Mä oon miettinyt kahta vaihtoehtoa. Joko ostan halvan perusboksin ja sillä sinnittelen jonkin aikaa, tai sitten hankin tallentavan heti, mikä tietenkin houkuttelee enemmän. Tallentavien hinnat on vaan vielä mulle aika suolasia.

Mitenkähän nopeasti noiden tallentavien boksien hinnat laskevat? Onkohan viisaampaa ostaa ensin 40 euron perusboksi ja katsella vaikka ensi keväänä uudelleen tallentavien hintoja, vai kannattaisiko ostaa tallentava heti? 200 euroa on oikeastaan kipukynnys enkä sitä enempää viitsisi maksaa.

Vision VDT2020 DVB-T 80GB on melkeinpä ainoa tallentava boksi, mikä mahtusi hintaraameihini. Onko kenelläkään siitä kokemuksia? Ihan hyviä sanoja tuntui netissä tästä liikkuvan noin yleisesti. Tietääkö joku muita 200 euron hintaisia tallentavia?
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #1 : 08.07.2007 13:32 »
tombbi Jäsen Viestejä: 126 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW
Vision VDT2020 DVB-T 80GB

Meillä on Visionin tallentava boksi, mallista en varma, mutta halvin mitä kaupasta saa. ;)
Ihan kivasti se on pelitellyt, tallentelu onnistuu helposti ja toimivasti. Yhessä vaiheessa se kyllä innostui takkuilemaan, mutta lopetti sen aikas nopeasti. Ei tuo laitteena mikään ihmeellinen ole, perus boksi, johon on ympätty tallennusmahdollisuus.
I see your face but I can't decide now
If it's real or just in my mind
I see your face, and it says with a smile
"Welcome to hell, 'cause this is where you'll die"
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #2 : 09.08.2007 00:20 »
Tush Hngg.. Jäsen Viestejä: 47 Basaaripisteet: 0 Profiili Vähän ehkä aiheen vierestä mutta mitä sanotte.. kun one kone kytkettynä töllöön nii voiko tallentaa ohjelmia TVstä koneelle?
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #3 : 10.08.2007 11:58 »
kep Jäsen Viestejä: 807 Basaaripisteet: 0 Profiili
Vähän ehkä aiheen vierestä mutta mitä sanotte.. kun one kone kytkettynä töllöön nii voiko tallentaa ohjelmia TVstä koneelle?

Kysy & Vastaa-triidistä voisi tärpätä paremmin: https://www.pelaajalauta.fi/index.php?topic=48.60.
Minun käsittääkseni jos haluaa suoraan koneelle tallentaa TV:tä, niin täytyy omistaa joko tv-kortti tai digi-vastaanotin koneelle. Jos kelpaa pelkkä koneelle tallenteiden säilöminen ja sieltä jälkeenpäin katselu, onnistuu se kytkemällä tallentava digiboksi tietokoneeseen kiinni ja siirtämällä fileet koneelle.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba

Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #4 : 03.09.2007 07:33 »
Kratos Jäsen Viestejä: 5 Basaaripisteet: 0 Profiili Oman huoneeni digiboksin signaali on heikko, ja kuva ei näy. Ilmeisemmin tämä johtuu siitä, että antennijohto on liian pitkä, vai? Antennijohto nimittäin kiertää melkein koko talon. Auttaako tilanteessa jonkinasteinen antenninvahvistin yhtään? Ongelma on tosin ilmennyt vasta analoogisten lähetysten loputtua, sitä ennen olen digiboksillani pystynyt katselemaan.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #5 : 03.09.2007 12:56 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili
Ongelma on tosin ilmennyt vasta analoogisten lähetysten loputtua, sitä ennen olen digiboksillani pystynyt katselemaan.
Tää saattais johtua nyt siitä, että osa noista pienemmistä televisiolähettimistä ajettiin alas 1.9. Eli voi olla, että sun pitää talon antennia suunnata uudelleen, mikäli mahdollista.

Mä päädyin digiboksin suhteen seuraavaan ratkaisuun. Ostin halvan testivoittaja Philipsin (50e) ja lisäksi tarvitsin Biltemasta digi-tv -sisäantennin (22e), koska sivarikämpällä ei ole antennipistoketta. En viittiny ostaa kallista boksia nyt, kun en vielä tiedä, asunko sitten ensi syksynä Turussa kaapeli- vai antennitalossa. Tuo Bilteman sisäantenni on muuten hyvä. Kuva on kristallinkirkas. Voisi auttaa, Kratos, sinunkin ongelmaasi.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #6 : 03.09.2007 14:30 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW Digikuva on joko täydellinen tai sitten kuva ei näy ollenkaan. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Toivottavasti tv-kanavat nostaisivat lähettämiensä ohjelmien bittivirtoja nyt kun analoginen verkko on kaatunut.  Palikoituminen on joskus todella ilkeän näköistä varsinkin LCD-telkkarilla katsottaessa. Kuvaputki sen sijaan pehmentää häiriöitä ja siinä myös ylivertainen mustan taso LCD-paneeleihin verrattuna auttaa paljon.  Itseasiassa suurin päänsyrkyni omassa televisiossani on ollut tuo harmaalta näyttävä musta. Takapakkia 32" kuvaputki-Thomsonista tuli niin paljon etten uskalla moista edes ajatella. Jokaisessa näyttötekniikassa on ollut omat vahvuutensa ja heikkoutensa, niin se vain menee.


Tallentava digiboxi on ollut vähän kiikarissa meikäläisellä. Tiedä sitten uskaltaisiko tuollaista halpis-visionia ostaa. Monet ovat sen verran pikkuvikoja siitä bonganneet. Selvää on myös se, että 500 euroa on tällä hetkellä digiboxista maksa, joten Toppyn testiykköset voin unohtaa. Jos ne olisivat HD-digiboxeja, tilanne olisi aivan erilainen.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #7 : 03.09.2007 16:04 »
migge Jäsen Viestejä: 3 172 Basaaripisteet: 0 Profiili
Digikuva on joko täydellinen tai sitten kuva ei näy ollenkaan. Muita vaihtoehtoja ei ole.

Ei kyllä kuvan nykiminen ja mosaiikin esiintyminen kuvassa voi johtua juuri huonosta signaalista. Tästä sain omakohtaista kokemusta siirrellessä tyttöystäväni sisäantennia. Silloin myös äänet pätkivät herkästi.

BTW, palikoituminen sinun tapauksessasi saattaa johtua myös skaalauksesta. Näin ainakin luulen...
www.playfire.com/migge
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #8 : 03.09.2007 16:24 »
teidon Jäsen Viestejä: 875 Basaaripisteet: 0 Profiili Digiboksia ostavan kannattaa tarkistaa kauppa nimeltä Digiboksikauppa. Ostin tuolta Topfield 5100PVRc HDMI -boksin. Tuon boksin ovh on (tai oli) 599€, ja suurin osa kaupoista myykin sitä juuri 579-599€ hintaan. Mutta Digiboksikaupassa tuon boksin hinta on 522€, ja koska kyseessä on tallentava boksi niin ne laittaa siihen vielä välijohtopaketin (riippuu boksista, tuon boksin mukana hdmi, usb, scart -kaapelit) mukaan. Ja silloin kun minä sen tilasin niin niillä oli pakettivaurioisia yksilöitä myynnissä hintaan 489€, jollaisen minä siis ostin. Ja koska minä vielä satuin tilaamaan tuon boksini ns. Superviikonlopun aikana (en tiedä onko niitä tulossa lisää, myivät joitain bokseja alennettuun hintaan) ne laitto siihen pakettiin vielä muistikortinlukijan mukaan. Ja tämä koko lysti maksoi 489€ (ei toimituskuluja). Sanomattakin selvää että olin tyytyväinen palveluun, he kun eivät edes aikailleet toimituksenkaan kanssa. Ainut miinus tulee siitä että en saanut ilmoitusta sähköpostilla kun postittivat paketin - ohnoes!

Itse boksiin olen tämän reilun viikon käytön aikana ollut tyytyväinen. Käyttöliittymässä on toki parantamisen varaan, mutta tähän boksiin voi asentaa ns. TAPeja, eli käyttäjien tekemiä ohjelmia. Niillä saa käyttöliittymää paranneltua ja lisättyä erilaisia ominaisuuksia. Itse ainakin tykkään ns. sanahakuun pohjautuvasta tallentamisesta. Eli jos haluan vaikka Pako -nimisen ohjelman jaksot tallentaa, riittää kun kirjoitan ohjelman nimen ja anna tarvittaessa joitain parametrejä (miltä kanavilta etsitään, miltä päiviltä jne) ja tämän jälkeen ko. TAP hoitaa homman kotiin, vaikka ohjelman lähetysaika joku viikko poikkeaisikin normaalista.


Kotimaisten TV-kanavien kuvanlaatu on kyllä toisinaan melko kauheeta katseltavaa, palikoita ja pakkausartifakteja vaikka muille jakaa. Erityisen kivaa juuri suurelta ruudulta katsottuna.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #9 : 03.09.2007 23:11 »
TseiTsei Jäsen Viestejä: 262 Basaaripisteet: 1 Profiili Itselläni on ollut Topfieldin tallentava digiboksi syksystä 2005 asti ja olen ollut tyytyväinen. Joskus boksi on mysteerisesti jättänyt jonkun ohjelman tallentamatta, mutta muita ongelmia ei ole esiintynyt. Topfield suoltaa 28-tuumaisesta Philipsistäni sen verran laadukasta kuvaa, että HD-töllöä en harkitse vielä pitkään aikaan.

Ja mitä olen seuraillut, niin ihmeen vähän Topfieldin boksien hinnat ovat tipahtaneet tässä parin vuoden aikana.


« Viimeksi muokattu: 04.09.2007 10:10 kirjoittanut TseiTsei »
Nice beaver!
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #10 : 04.09.2007 08:57 »
Turilas Jäsen Viestejä: 570 Basaaripisteet: 1 Profiili Topfieldin boksien hintoja on joidenkin tietojen mukaan pidetty Suomessa kartellin avulla ylhäällä. Selittäisi aika hyvin noiden tallentavien hintojen korkealla pysymistä.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #11 : 04.09.2007 14:49 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Vaikka itseltä 160 giganen Topfield jo löytyy, olen kyllä itsekin huomannut ettei niiden hinnat ole putoamassa mihinkään. Eräänlainen hinnanalennushan tuli, kun topparista tuli uusi malli (250g + hdmi) samaan hintaan kuin entinenkin. Meillä kävi silleen mahtava tuuri, että viikon päästä kun oltiin vanhempi malli ostettu niin tuli ilmoitus tuosta uudemmasta mallista. :( Törkeän kallishan se uudempi malli on siltikin.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #12 : 21.03.2008 22:42 »
Melfice_ Rento ja seksikäs. Jäsen Viestejä: 1 033 Basaaripisteet: 0 Profiili Mä sain syntymäpäivälahjaksi Division VDC 8800 diginoksin. Hyvä vehje. Mä en vaan ymmärrä mitä käyttöä tolle picture in picture-toiminnolle on kun en ole jakomielitautinen. Itse kiintolevy on ollut riittävä kun en sinne kovin pitkään mitään haudo. Uudeksi ongelmaksi on muodostunut se, että missä vaiheessa mä noi kaikki ehdin katsoa pois...
N
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #13 : 21.03.2008 22:50 »
Ephram Gyro Man Jäsen Viestejä: 7 858 Basaaripisteet: 0 Profiili WWW PiP nousee arvoon arvaamattomaan tapauksissa, jossa odottaa alkavaksi jotakin ohjelmaa tietyltä kanavalta ja sen alkamista odotellessa katselee ajan tappamiseksi joltain toiselta kanavalta ohjelmaa. Silloin voi heittää pienen ruudun vaikka yläreunaan josta on kätevä katsoa koska kytätty ohjelma pärähtää eetteriin.
www.mikkoijas.fi – Kirjailijan koti | Mikodemus Youtubessa
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #14 : 01.07.2008 10:30 »
Bill Duke Jäsen Viestejä: 255 Basaaripisteet: 0 Profiili Kertokaapas digitekniikkaa paremmin seuranneet, että mikä olisi halvin digiratkaisu kaapelitalouteen. Olohuoneessa on jo hyvä digiboxi, mutta hommasin juuri uuden telkkarin ja vanha telkku menee makkariin. Pitäisi siis sinne saada joku digisovitin mahdollisimman halvalla. Kunhan kanavat näkyvät.
tallennettu
Re: Digiboksit « Vastaus #15 : 11.07.2012 19:01 »
despo Jäsen Viestejä: 5 302 Basaaripisteet: 9 Profiili Tädillä hajosi digiboksi ja kyseli sitten, että onkohan laitteen kovolta mahdollista pelastaa nauhoituksia. Itse en ole moista operaatiota koskaan suorittanut, mutta olettaisin että se voi olla mahdollista jos videot kovalevyllä eivät ole missään salatussa muodossa ja itse levyn saa johonkin (esim. tietokoneeseen) kytkettyä.

Mites näiden kanssa yleensä on? Laite on Philips DTR-7005. Pikaisen googlettelun perusteella tuntuu porukka ainakin vaihtaneen kovalevyjä noihin, mutta tietojen pelastamisesta en vielä löytänyt mitään. Mahdollisesti kiinnostaisi myös varmaan, että onkohan mahdollista saada noita nauhoituksia siirrettyä esim. uuden laitteen kovalevylle, jolloin niitä voisi katsoa tietokoneen sijaan TV:stä?  Olettaisin, että tämä voisi olla jo hitusen hankalampaa..

Edit:
Jaahas, laitteen kovon liitäntä on ilmeisesti Ultra ATA -tyyppiä. Eipä taida ainakaan minulta löytyä sopivaa telakkaa tuolle. Vai meneekö tuo SATA-liitäntään?

Video näkyy olevan MPEG-1:stä.


« Viimeksi muokattu: 11.07.2012 19:07 kirjoittanut despire »
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio
Siirry:  

Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines