Itse olen ottanut käytännössä kaikki notifikaatit pois päältä. Ei sen takia että yrittäisin jotenkin vähentää luurin käyttöä vaan ihan vaan siksi että ne ottaa pannuun.
En ole ikinä käyttänyt puhelimen notifikaatteja lukuunottamatta viestejä (SMS ja Whatsapp) ja puheluita. Ne on ihan tuskaa. Esim. nyt kun asensin instan puhelimeen unohdin ottaa notifikaatit pois. Melkein heitin seinään ensimmäisen turhan päivityksen jälkeen Sama kävi Twitterin kanssa. En tajua ihmisiä jotka pitää niitä päällä.
Pikkulinnut ovat myös laulaneet, että iPhone 12 Minin myynnit olisivat olleet Apple iso pettymys. Nyt sanotaan, että tänä vuonna tuleva Mini on viimeinen, eli 2023 sitä ei enää mallistossa nähtäisi. Jos siis havittelee tavallista pienempää iPhonea, kannattaa hankinta tehdä viimeistään 13-mallin kanssa, sillä ei tiedä montako vuotta joudutaan odottelemaan uutta yritystä.
No voi vee. Tosin turha valittaa kun itseltäkin jäänyt hommaamatta.
Itse väitän että osin pienten puhelinten määrä on myös kustannus kysymys. Samankokoista ruutua tulee massana helpommin kuin pienempää joka ei mene niin hyvin kaupaksi. Samoin raudan puristaminen pieneen on kalliimpaa. Mutta eniten kyrsii että se XZ1 Compact, vuonna 2017 tullut sota ratsu, pistää edelleen monet halvat puhelimet siltaan. En nyt tarkoita tehoja (osan varmaan niiltäkin osin) mutta ppi ja kamera nyt päällimmäisenä, puhumattakaan akkukestosta. Esim. 960fps (yllättävän cool joskus) on aika harvinaisuus edelleen.
Lisäksi monet puhelimet tuntuu lelulta, kun XZ1 Compact tuntuu niin tukevalta että sillä voisi tappaa jonkun. Hyvin aliarvostettu ominaisuus. IPhonetkin tuntuu sellaselta että se hajoaa jos sitä pitää kädessä liian tiukasti. XZ1 Compact on tippunutkin useita kertoja, myös asfaltille, eikä lasi ole hajonnut kertaakaan. Laidat on naarmulla ja ruudussakin yksi vai kaksi, mutta ei kummempaa. Uusia kun ei uskaltaisi heittää edes auton penkille. Myönnän että suurin syy on se koko miksi ei uutta ole viitisinyt ostaa. Mutta isommankin voisi ottaa jos sen saisi halvalla, niissä ei vain ole missään speksit samalla tasolla kuin nykyisessä. Niin ei vain viitsi maksaa siitä että saa huonomman puhelimen tilalle.
Jos puhelin toimisi ok en edes harkitsisi vaihtoa, mutta puhelut on alkanut pätkimään ja tiltin on lisääntyneet. Tiltit väheni vähän, mutta siltikin sitä tapahtuu kuukausittain vaikka sitä boottailisi. Siinä mielessä se halvempikin olisi parempi, mutta vielä olen kestänyt ongelmien kanssa.