Xbox 360
« : 22.08.2007 00:29 »
Kabanossi
Moderaattori
Basaaripisteet: 4
Jonkin aikaa jo häirinnyt, ettei tälle Microsoftin pelikonsolille ole perustettu omaa topicia. Nyt on! 
Löytyykö laudalta monia kyseisen konsolin omistajia? Entä tulevia? Itse olen ollut mukana julkaisusta (2.12.2005) asti. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Kyllä, minullakin on konsoli käynyt huollossa. Mutta ei se ihan rehellisesti sanottuna vituttanut juuri lainkaan. Johtuen ehkä siitä, että menossa on kai jonkin sortin peli-innostuksen lama. En muutenkaan ole viime aikoina pelannut juuri mitään, joten minulle oli ihan sama kun boxi päätti lähteä ulkomaille pariksi viikoksi. Jos olisin yhtä innostunut pelaamisesta kuin vielä pari vuotta sitten, olisin kironnut MS:n syvimpään helvettiin 
Pelien takiahan se konsoli yleensä valitaan. Itseäni ei kiinnosta JRPG:t ja Nintendon sarjoistakin iskee vain pari. Olen enemmän toiminnan ystävä. 360 on monien mielestä pelkkä FPS-konsoli, sehän sopii minulle, sillä genre on varmaan lempparini. Halohan sen FPS-innostuksen aikoinaan laukaisi. Onneksi peli tuli ja näytti miten konsoliräiskintä kuuluu tehdä. Nykyään räiskintäpelejä tulee kuin sieniä sateella. Yrittäjiä on monia, mutta harva onnistuu. Autopelit ja länsimaalaiset ropet kuten Forza, PGR, Oblivion, Mass Effect ja Fable ovat myöskin lähellä sydäntä. Ja näitähän pääsee 360:llä pelaamaan.
Itse konsoli on loistava, meluisaa DVD-asemaa ja suurta hajoamisprosenttia lukuunottamatta ei juuri valitettavaa löydy. Dashboardin välilehdet ovat helppoja ja nopeita käyttää. Julkaisussa ne tuntuivat raskaalta. Päivitysten (yksi suuri joka kevät ja syksy) jälkeen valikoissa kikkailua on paranneltu.
Ohjain on mielestäni paras padi. Koskaan. Muotoilu ja tattien sijoittelu on täydellinen omille käsilleni. Ja se Guide-nappi on hyvä keksintö. Mitä sitten teetkin konsolillasi, nappia painamalla pääset selaamaan kaverilistaasi, muuttamaan asetuksia, tai vaikka kirjautumaan Messengeriin.
Ja sitten se suurin koukku. Xbox Live. Niin helppoa, niin yksinkertaista, että 60€ vuodessa ei ole paha hinta. Kuvitelkaa seuraava tilanne: Makaat sohvalla katsoen leffaa, kaveri huomaa sinun olevan onlinessa. Hän haluaa pelata kanssasi Forza 2:sta, hän lähettää sinulle kutsun, ruutuusi pomppaa pieni ilmoitus. Valitset "Join game", ja jos levy on konsolin sisällä valmiiksi, olet hetkessä jo kavereidesi kanssa lähtöviivalla. Helppoa, eikö? Demot, trailerit yms. joita julkaistaan todella tiuhaan tahtiin ovat myös hieno juttu.
Pohjois-Amerikassa viime syksynä lanseeratun Video Marketplacen rantautumista Eurooppaan odotellaan innolla. Saammeko yhtä laajan valikoiman HD-elokuvia yhtä halpaan hintaan (muutaman euron) kuin jenkit? On se hieno keksintö, ei tarvitse kylmänä talvi-iltana edes poistua talostaan vuokraamaan elokuvaa. Muutamalla napin painalluksella katselet vaikka Transformersia teräväpiirtona.
Mainia konsoli siis kaikin puolin. Myönnettäköön, että joitain PS3:n ominaisuuksia kaivataan. HD-elokuvia pyörittävä asema sisäänrakennettuna olisi kiva, kuten myös konsolin hiljaisuus ja luotettavuus. Mieluiten yhtä edulliseen hintaan kuin nykyistäkin Premiumia
"Scissors are over powered. Rock is fine." - Paper
tallennettu
Re: Xbox 360
« Vastaus #9 : 16.09.2007 16:47 »
sleepy
o----o
Jäsen
Kiitoksia vinkistä, eipä tässä viikonlopun aikana muuta ole tullutkaan pelattua.
Mukavan toimivalta tämä beta tuntuu, vaikka tuskin tulen koskaan ostamaan itse peliä. Pidän kovasti pelin tahdista, joka on kai jossain siellä Quake-tyylisen juoksemisen ja Rainbow Sixin varoivaisen hiippailun välissä. Kokoajan pitää olla liikeessä ja kenttien koon takia kentissä tapahtuu jatkuvasti taistelua, mutta silti päättömällä ryntäilyllä kuolee melkein heti.
Hahmonkehitys, jota pelistä löytyy, on myös ihan. . . kiinnostava. Barracksista löytyvät pienet tehtävät (saa tietty määrä frageja tietyllä pyssyllä ja niin edelleen) tuovat jotain yksinpelin tapaista moninpeliin. Tosin mitä enemmän pelaa, sitä enemmän saa lisävoimia ja parempia pyssyjä, jotka ainakin tässä betassa tuntuu aika ilkeältä alottelijoita kohtaan, koska he joutuvat melkein pakostakin pelaamaan paljon vahvempia pelaajia vastaan.
Ihan kiva peli silti.
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
« Vastaus #15 : 20.10.2007 17:39 »
kep
Jäsen
Basaaripisteet: 0
KodinYkkönen myy poistomyynneisään halvalla Pro:ta. 299€. Menee hankintaan minulla ainakin.
Ei ole muuten HDMI-malli tuo. Tai no ainakaan Oulun Anttilassa ei ollut. Sillä sinänsä väliä ole, kun se kumminkin hajoaa ja luultavasti vaihdossa tulee HDMI-versio.

Ai niin. Jos kalaa tekee mieli, kannattaa hyödyntää tätä kampanjaa.
10 ilmaista XBLA-peliä Jep, sama tuli todettua omakätisestikin. Voi pettymysten pettymys! Pitänee varmaan odotella joulun alennuksia.
Missähän Suomi olisi, jos 1939 olisi ollut rajalla 300 000 dosenttia.
-Gba
Katsoppas kirjoitusasuasi ja vertaa minuun. Itse olen viisitoista vuotias joten älä tule ruikuttamaan, piste.
-IceCold
tallennettu
« Vastaus #17 : 13.11.2007 17:07 »
sleepy
o----o
Jäsen
Tämän lisäksi vanhan Xboxin pelien lataaminen on myös mahdollista, hinta 14€/kpl.
Tämähän oli mielenkiintoinen lisäys. Vaikkei tuossa nyt ihan samanlaista potentiaalia ole kuin PS1- ja PS2-pelien lataaminen PS3:lle, niin lataisin oikein mielelläni Panzer Dragoon Ortan, jommankumman Outrunin ja sen Oddworld-FPS:än tuohon hintaan, jos ne joskus tarjolle tulevat.
Pikkuista edittiä, koska tuli juuri mieleen, etteivät nuo pelit mahdu millään tuolle pikkuiselle kovalevylle millään. Ääääh :(
« Viimeksi muokattu: 13.11.2007 17:26 kirjoittanut sleepy »
under the rocks and stones
,there is water underground
tallennettu
« Vastaus #22 : 02.12.2007 14:55 »
tallennettu
« Vastaus #29 : 10.03.2008 17:51 »
tallennettu