Re: Yleinen iPhone-keskustelu
« Vastaus #427 : 15.10.2011 15:41 »
Rocky_Balboa
Apple - Se vaan toimii.
Jäsen
Basaaripisteet: 1
Hyvä homma, että näin monen vuoden jälkeen sai toimimaan tuokin kunnolla.
Milloinkas Androidissa onnistuu samat asiat yhtä helposti? ;)
Kyllä ainakin oman puhelimen kanssa on aina onnistunut helposti yhdistäminen koneeseen kuin koneeseen. Oli kyseessä sitten bluetoothilla, WiFillä tai usb-johdolla. Ilman tiettyyn softaan pakottamista.
You must gather your party before venturing forth
tallennettu
Vs: Yleinen iPhone-keskustelu
« Vastaus #428 : 17.10.2011 17:09 »
Ephram
Jäsen
Basaaripisteet: 0
http://9to5mac.com/2011/10/17/apple-announces-sales-of-four-million-iphone-4s-units-more-than-double-the-iphone-4-launch/
4S myy käsittämättömän hyvin välimalliksi: neljä miljoonaa napsahti jo täyteen. Joulukauppakin käynee tänä vuonna hyvin, kun itse puhelin lanseerattiin lähempänä joulukaupan alkamista kuin kertaakaan aiemmin. Ehkä Jobsin kuolemakin vaikuttaa näihin myynteihin skidisti. Monet Apple-fanit ostavat ehkä kännyn silkasta kunnioituksesta Steveä kohtaan - sen lisäksi että saavat uuden ja toistaiseksi nopeimman älypuhelimen, tietysti.
Sitten löytyy niitäkin lampaita, jotka kiltisti kuuntelevat Applen ilosanomaa ja päivittävät joka vuosi.
Itse ostin 3G:n 2008:n, 3GS:n 2009, nelosen 2010 ja... OK. Pointti tuli kai selväksi?
iMac 21,5" i5 2,5 Ghz | iPhone 4S 16 GB White | iPad (3rd gen) 16 GB White
Odotan: Baldur's Gate: Enhanced Edition (iOS), Skyrim: Dawnguard DLC (PS3), E3 2012, WWDC
tallennettu
« Vastaus #436 : 24.10.2011 11:49 »
Ephram
Jäsen
Sonerakin avasi ennakkomyynin. 24kk sopparilla 200€ halvempi kuin lukottomat luurit. Eli ihan kivat hinnat soneralaisille.
Ephram varmaan kamppailee vielä Soneran sivujen kanssa kun ei ole tänne kerennyt tulla postaamaan.

Oli pientä draamaa taas Soneran sivujen kanssa, mutta onneksi ei niin pahaa kuin viime vuosina. Varmasti siksikin, että iPhone-myynti on nyt pirstaloitunut enemmän eri operaattoreiden kesken.
Mutta joo, Sonera ehkä tietoisesti odotti että näki muiden kortit ja iski pöytään astetta halvemmat hinnat. Täytyy sanoa, että olen taksoihin varsin tyytyväinen. Puhepaketit eivät ole DNA:n tasolla kylläkään, mutta itselleni ei ole niin oleellinen asia, kun datayhteydellä saa hoidettua nykyään paljonkin juttuja.
Tilaukseen lähti siis valkoinen 16 gigan muistilla varustettu 4S, joka kustantaa 17 euroa kuukaudessa, kun vanha nelonen maksoi saman kokoisena 24 euroa kuussa.
Odotan: Baldur's Gate: Enhanced Edition (iOS), Skyrim: Dawnguard DLC (PS3), E3 2012, WWDC
tallennettu
« Vastaus #440 : 25.10.2011 11:30 »
Ephram
Jäsen
Soneran Facebook-sivuilta:
Tilattu tavara laitetaan toimitukseen niin, että ensimmäiset laitteet ovat asiakkailla jo perjantaina 28.10. Toimitusaika vaihtelee hiukan postitoimipaikasta riippuen, mutta viimeisimmätkin paketit pitäisivät olla kuitenkin perillä heti seuraavan viikon alussa.
Sain tilaukseni sisään eilen ennen puoltapäivää ja asun PK-seudulla, joten luulen omaavani hyvän mahdollisuuden saada puhelin jo perjantaiksi. Tilasin tuolla suoralla toimituksella kotiovelle, kun ilmainen oli.
Hieno homma, että laittavat luureja liikkeelle jo ennen perjantaita.
tallennettu
« Vastaus #443 : 28.10.2011 22:09 »
Ephram
Jäsen
Ei 4S:ää minulle vielä tänään. Paketti on lajittelussa, joten maanantaina pitäisi tulla.
Apple tutkii 4S:n akkukesto-ongelmia. Monet käyttävät ovat raportoineet, että luuri haukkaa n. 10% akusta yhtä tuntia kohti, vaikka se olisi vain valmiustilassa.
Vanhemmillakin laittaa huomaa, että iOS 5 on virtasyöpömpi kuin edeltäjänsä. Minulla oli tosin jäänyt sekä iPadiin että iPhoneen sähköposteihin push päälle, jonka käytöstä poistamisen jälkeen tilanne parani huomattavasti. Minulle riittää, kun laitteet hakevat emailit 30 minuutin välein. Push ei ole välttämättömyys.
http://www.macrumors.com/2011/10/28/apple-working-with-iphone-4s-owners-to-address-battery-life-issues/
tallennettu
« Vastaus #444 : 01.11.2011 14:21 »
Ephram
Jäsen
Eilen sain omani. Mietteitä noin päivän käytön jälkeen:
- Hieno tuo valkoinen versio. Kuvittelenko vain, mutta näyttö tuntuisi hyppäävän paremmin esiin valkoisesta puhelimesta? Värit ja kontrasti. Hauska nippelitieto on myös, että olen vaihtanut aina mustasta iPhonesta valkoiseen: 3G, musta. 3GS, valkoinen. 4, musta. 4S, valkoinen.
- Nopeuslisä on tuntuva ja mukava varsinkin nettiselailussa.
- GPS toimii paljon paremmin: sijainti löytyy melkein välittömästi kun sovelluksen avaa.
- Kamera on ihanneolosuhteissa loistava, mutta hämärissä oloissa raetta tulee edelleen paljon. Videokuvaa en ole vielä juurikaan ottanut. Tähän vuodenaikaan rakkaasta kotimaastamme on haastavaa napsia kauniita kuvia, ainakin kännykkäkameralla.
- Akkukesto on surkea. Identtisillä asetuksilla nelosen akku kestää paljon kauemmin. Esimerkiksi sports tracker päällä jos lenkki vei nelosella 5% akusta, niin 4S:llä lähti 10%. Vaikka lenkin kesto oli about sama. Olen yrittänyt ohjeiden mukaan vähän parantaa akkukestoa karsimalla turhia paikannusjuttuja, mutta silti tilanne on mitä on. Toivon mukaan Apple saa kuriin tuota ohjelmistopäivityksellä. Muuten edessä saattaa olla "batterygate".
- Siri on suomalaisille vielä kuriositeetti. Testailin nopeasti ja muutaman herätyksen sain asetettua ja parit yksinkertaiset muistutukset saneltua. Fakta on, että ensi vuonna tuosta meille vasta suurempaa iloa on.
Akun kuluminen on minulle tällä hetkellä isompi ongelma kuin ns. antennagate oli nelosen aikaan koskaan. Erittäin ristiriitaiset fiilikset vielä toistaiseksi.
tallennettu